Raportat la noile prevederi legislative conținute în HOTĂRÂREA nr. 295/2025 care implementează noul sistem de evidență a salariaților denumit REGES-ONLINE, este realizată reforma evidenței și monitorizării relațiilor de muncă. Noul sistem informatic centralizat contribuie la îmbunătățirea serviciilor publice pentru cetățeni și mediul de afaceri cât și pentru instituțiile publice.
În continuare detaliem informații utile salariatului/fostului salariat cât și angajatorului despre noul sistem REGES-ONLINE care permite simplificarea, debirocratizarea și digitalizarea, precum și folosirea eficientă a resurselor, cu respectarea legislației în vigoare.
Salariatul are modalități de acces online facil și securizat la propriul istoric dobândit în calitate de angajat cu contract individual de muncă, inclusiv prin vizualizarea și descărcarea unui extras din REGES-ONLINE în aplicația web, prin accesarea de pe laptop sau computer a link-ului: https://reges.inspectiamuncii.ro/ sau din aplicația mobilă Salariat pentru sistemele de operare iOS/Android. Precizăm faptul că extrasul este generat de sistem cu semnătură electronică a Inspecției Muncii.
Salariatul/fostul salariat are posibilitatea să verifice în timp real orice înregistrare operată de către angajator referitoare la contractul propriu de muncă ( de ex. mărirea/diminuarea salariului, schimbarea programului de lucru sau a funcției, etc.) și, în același timp, să primească notificări pe email sau în aplicația de pe telefonul mobil de fiecare dată când angajatorul înregistrează modificări ale contractului individual de muncă.
În situația în care salariatul identifică erori sau neconcordanțe între datele înregistrate în REGES-ONLINE și situația de fapt, acesta are varianta trimiterii de notificări către angajator direct din aplicație în vederea corectării inadvertențelor înregistrate fără rea credință sau făcute cu rea intenție.
Informații cu privire la modalitățile de accesare a REGES-ONLINE de către salariat se regăsesc pe site-ul Inspecției Muncii în link-ul: https://reges.inspectiamuncii.ro/ajutor/cum-accesez/.
Informații utile pentru salariatul/fostul salariat care nu are acces la internet și dorește extras din Registru de la Info Kiosk-ul situat la parterul instituției noastre, se pot consulta accesând link-ul: http://reges.inspectiamuncii.ro/ajutor/cum-accesez-kiosk/.
Atragem atenția că salariatul/fostul salariat nu va putea să intervină asupra propriilor date conținute în REGES-ONLINE.
În ceea ce privește angajatorul, acesta are obligația de a se înregistra în REGES-ONLINE în termen de 6 luni, mai exact până la data de 30 septembrie 2025.
În tot acest timp, angajatorul înregistrat în vechiul REVISAL poate depune registrele ca fișier RVS, atât online cât și la ghișeul inspectoratului, însă doar până la data înregistrării în noua platformă REGES-ONLINE.
Încurajăm și îndemnăm angajatorul să efectueze înrolarea în noul sistem informatic anterior termenului de 30 septembrie 2025 întrucât, în cele 6 luni de tranziție, trebuie să completeze în REGES-ONLINE inclusiv toate elementele contractelor individuale de muncă active la data înrolării în noul sistem care nu se regăsesc în vechiul REVISAL.
Exemplificăm beneficiile pe care noul REGES-ONLINE îl oferă angajatorului:
● accesul online securizat direct prin portalul web securizat, utilizând certificate digitale calificate sau identitatea digitală RoeID, fără să mai fie necesară instalarea aplicației pe computer și deplasarea la inspectorat pentru obținerea user-ului și parolei;
● pentru angajatorul înregistrat la Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC), validarea calității de reprezentant legal se face automat, fără să mai fie necesară transmiterea vreunui document la inspectorat, iar din baza de date a Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) se validează automat CUI/CIF-ul, denumirea și codul CAEN principal al angajatorului, fapt care asigură exactitatea datelor preluate în sistemul REGES-ONLINE;
● transmiterea automată a datelor în REGES-ONLINE de către angajatorul care utilizează aplicații de salarizare dedicate, prin folosirea unor API-uri (aplicații de conectare dedicate). Inspecția Muncii, în mod gratuit, pune la dispoziție atât specificațiile tehnice necesare adaptării de către angajator a aplicațiilor proprii cât și un mediu de test;
● simplificarea procesului de înregistrare și evidență a elementelor contractelor individuale de muncă, transmiterea acestora realizându-se direct din browser, simultan de către mai multe persoane delegate de angajator;
● eliminarea riscului de pierdere a bazelor de date;
● actualizarea codurilor COR în timp real;
● diminuarea riscului legat de neconformare și evitarea sancțiunilor prin avertizarea angajatorului în sistem atunci când înregistrează date eronate (de ex. salariu mai mic decât cel minim brut pe țară, o durată a timpului de muncă mai mare decât cea legală, etc).
În același timp, precizăm că angajatorul are posibilitatea generării unui extras cu neconformități putând astfel să verifice persoanele delegate, inclusiv prestatorii de servicii, sub aspectul modalității de realizare a operațiunilor de înregistrare în REGES-ONLINE.
Aplicația REVISAL este disponibilă timp de 6 luni accesând link-ul https://reges.inspectiamuncii.ro, secțiunea “Cauți vechiul Revisal? Click aici!”
Angajatorii care nu au fost înregistrați în REVISAL se vor înregistra exclusiv în REGES-ONLINE.
Mai multe informații utile angajatorului pot fi accesate în link-urile: https://reges.inspectiamuncii.ro/ajutor/ghid-utilizare-aplicatie/
https://reges.inspectiamuncii.ro/ajutor/cum-accesez-angajator/.
Pentru cei care doresc să utilizeze REGES-ONLINE, Inspecția Muncii vine în sprijinul acestora punându-le la dispoziție opțiunile de suport tehnic următoare:
- adresa de suport ANGAJATORI: regesonlinesuport.angajator@inspectiamuncii.ro
- adresa de suport SALARIAȚI: regesonlinesuport.salariat@inspectiamuncii.ro
- telefon ghid interactiv: 0800 500 166 (program luni – vineri, 8ºº-20ºº, cu excepția zilelor de sărbătoare legală).
Aducem la cunoștința tuturor angajatorilor faptul că Inspecția Muncii va continua, împreună cu furnizorul soluției informatice, să susțină sesiuni on-line de instruire gratuită cu frecvență bilunară, prilej cu care vor fi prezentate toate detaliile tehnice pe care angajatorii vor trebui să le cunoască în scopul utilizării corecte a noului sistem informatic.
La aceste sesiuni on-line de instruire vor putea participa accesând link-ul pe care Inspecția Muncii îl comunică pe pagina proprie de internet inspectiamuncii.ro.
INSPECTOR ŞEF PURTĂTOR DE CUVÂNT
IANCU PANDURU Mihaela Aga
inspector de muncă